Module 8.2 - Des questions utiles
Quelles questions (à la page 17) avez-vous trouvé utiles?
Les questions que j’ai trouvé utiles sont comme suit:
Q: Does the CEFR apply to all FSL programs? A: Yes, elementary and secondary educators across all FSL programs (Core French, extended French and French Immersion) can use the CeFR as a reference for planning, teaching and assessment related to curriculum expectations and to the interests, learning styles and preferences, needs and experiences of all students. FSL teachers in Ontario can use the “CAN DO” statements to provide students with descriptive feedback for improvement, and help students to set individual goals, monitor their own progress, determine next steps and reflect on their thinking and learning.
Je pense que les déclarations “CAN DO” seraient utile aux élèves comme des buts d’apprentissage, des réactions, ou des prochains étapes. En général, je pense que les déclarations encouragent la métaconnaissance d’élèves en donnant des objectifs simples et clairs. Également, ces déclarations créer les standards d’apprentissage qui est connus à travers le monde.
Q: Is the CEFR a teaching resource? A: no, the CeFR is not a teaching resource. It is a professional learning reference for planning, teaching and assessing. It highlights what needs to be considered in teaching, and provides students with a clear understanding of learning goals and success criteria. The CeFR does not promote one particular methodology; however, it does emphasize the merits of the action-oriented approach and has a clear focus on the functional use of language.
J’ai trouvé cette question utile parce que la plupart du temps les étapes d’apprentissage ne sont pas claires. De plus, je crois qu’on n’apprend pas une langue par la grammaire ou les conjugaisons de verbes, donc on a besoin de comprendre les compétences communicatives et les étapes pour les atteindre. Le CEFR est un plan d’action qui peut guider la planification d’un cours parce qu’il nous donne une progression des compétences et les caractéristiques de chacun.