2017/08/17

EDUC 9F11 Module 6.1

Module 6.1 - Les attentes de «Intercultural Understanding»

Écrivez: Quelles attentes du curriculum (sous le titre “Intercultural Understanding”) est-ce que cette tâche satisfait? Cette tâche pourrait être utitlisée en quelle(s) année(s)?

La tâche de créer une “pochette” peut satisfaire les attentes du curriculum qui suit:

Reading
C3. Intercultural Understanding: demonstrate an understanding of information in French texts about aspects of culture in diverse French-speaking communities and other communities around the world, and of French sociolinguistic conventions used in a variety of situations and communities.

Writing
D3. Intercultural Understanding: in their written work, demonstrate an awareness of aspects of culture in diverse French-speaking communities and other communities around the world, and of the appropriate use of French sociolinguistic conventions in a variety of situations.
D3.2 Awareness of Sociolinguistic Conventions: identify sociolinguistic conventions associated with a variety of social situations in diverse French-speaking communities* and use them appropriately in their written work

La connaissance interculturelle couvre tous les niveaux, et par conséquent je pense que cette tâche leur servirait. J’utiliserais cette tâche pour l’enseignement de chaque région de la connaissance interculturelle (par ex. ontario, québec, etc.) parce qu’en réfléchissant aux genres, façons, pays, et l’art graphique, on peut découvrir la musique de toutes les régions et créer des pochettes pour elles. Par conséquent, je pense que cette tâche serait bonne pour les enseignant(e)s “itinérant(e)s.”